Beoordeeld met een 9.7

Betalingen

U ontvangt uw rekening van Infomedics

In onze praktijk geven wij u graag alle aandacht en goede zorg. Daarom werken wij samen met Infomedics voor het versturen en innen van onze rekeningen. 

Zo hoeft u niks zelf te regelen of in te sturen naar uw eigen zorgverzekering. Dit wordt door Infomedics volledig ontzorgd. 

Vergoeding van uw zorgverzekeraar

Als uw zorgverzekeraar een gedeelte van uw rekening vergoedt, staat dit duidelijk op de rekening. Wat overblijft betaalt u aan Infomedics. Heeft u een vraag over de hoogte van de vergoeding op uw rekening? Neem dan contact op met uw zorgverzekeraar. Staat er geen vergoeding op de rekening? Betaal dan alles aan Infomedics en controleer daarna of u de rekening nog kunt indienen bij uw zorgverzekeraar.

Regel het online!

Op de website van Infomedics (www.infomedics.nl) kunt u veel zaken rondom de betaling van uw rekening snel en eenvoudig regelen, denk bijvoorbeeld aan:

Status van uw betaling controleren

Ga naar www.infomedics.nl. U treft de rekeningchecker direct bovenaan de webpagina aan. Vul de omschrijving (cijferreeks) in die op rekening staat en controleer of uw rekening is betaald. Als dit niet het geval is kunt u direct betalen via iDEAL.

Betalingsregeling treffen

Infomedics hanteert een betalingstermijn van 30 dagen. Lukt het niet om op tijd te betalen, dan kunt u kosteloos uitstel van betaling aanvragen. Ook kunt u tegen kosten een betalingsregeling treffen. Online vindt u ook meer informatie over het Infomedics Betaalplan.

Veelgestelde vragen bekijken

Als u een vraag heeft, kunt u het antwoord daarop meestal vinden onder veelgestelde vragen. Anders kunt u altijd contact opnemen met de Servicedesk van Infomedics.

Heeft u toch nog een vraag? Bel dan met de Servicedesk van Infomedics op telefoonnummer 036 – 20 31 900 (maandag tot en met vrijdag van 09.00 uur tot 17.00 uur).

Wat gebeurt er met uw gegevens?

Om rekeningen snel en correct te kunnen verwerken, delen wij uw gegevens met Infomedics. Infomedics doet er alles aan om uw gegevens maximaal te beveiligen, uiteraard voldoen zij aan alle geldende wetten en regels rondom privacybescherming. Informatie over hoe Infomedics omgaat met de bescherming van privacygevoelige informatie vindt u op www.infomedics.nl.

Betalingsvoorwaarden Infomedics

In opdracht van ons verstuurt en incasseert Infomedics rekeningen voor de zorg die u heeft gehad. Infomedics voldoet hierbij uiteraard aan alle (privacy) wet- en regelgeving, zowel de regels die van toepassing zijn op ons als zorgaanbieder, als aan de regels die vanuit de wet gelden voor Infomedics.

Wat zijn de belangrijkste betalingsvoorwaarden van uw rekening van Infomedics?

Infomedics mag, als dit mogelijk is, uw rekening declareren bij uw zorgverzekeraar. U ziet een eventuele vergoeding altijd terug op de rekening.

Infomedics verwacht dat u de rekening betaalt vóór de vervaldatum zoals vermeld op de rekening.
Als u de rekening niet voor de vervaldatum heeft betaald, dan bent u in verzuim zonder dat daarvoor een nadere ingebrekestelling is vereist. Omdat u het uiteraard vergeten kunt zijn, krijgt u een herinnering waarbij u wordt gevraagd de rekening alsnog te voldoen, binnen 15 dagen nadat u deze heeft ontvangen. Mocht de betaling binnen deze gestelde datum uitblijven, dan brengt Infomedics rente en incassokosten in rekening.

Infomedics mag uw betaling eerst in mindering brengen op de incassokosten, vervolgens op de in rekening gebrachte rente en tenslotte op het oorspronkelijke bedrag van uw rekening. Houd er rekening mee dat, wanneer u een klacht indient of zich inschrijft bij een andere zorgaanbieder, uw rekening uiteindelijk nog steeds betaald moet worden. Uw betalingsverplichting kan hierdoor niet worden opgeschort.

Vergoeding Belgische Mutualiteit

Tandartskosten kunnen bij de Belgische Mutualiteiten worden ingediend. In principe gelden in Nederland dezelfde regels voor de terugbetaling als in België.
Wij hebben geen RICIF-registratie. Daardoor kunnen wij geen gebruik maken van de remgeld regeling. De gemaakte kosten zullen daarom vooraf aan ons betaald dienen te worden. Na verwerking van de afdeling buitenlandse betalingen, van de desbetreffende mutualiteit, vindt er een terugbetaling plaats. Wij adviseren om met de begroting bij de Mutualiteit te informeren wat de hoogte van de terugbetaling zal zijn om naderhand verrassingen te voorkomen.

Een intake of adviesgesprek bij de tandprotheticus voor een kunstgebit is geheel vrijblijvend. Bij de implantoloog of tandarts wordt een consult berekend. Meer info vindt u op deze pagina

Contact

Wilt u graag vrijblijvend meer informatie of wilt u een afspraak maken?

Vul dan het contactformulier in, stuur een mail naar info@mondzorgtruijen.nl of neem telefonisch contact op via 0495 – 75 55 39.

Praktijk Mondzorgcentrum Truijen
Nieuwstraat 42
6021HT, Budel

In geval van spoed, belt u met de praktijk telefoonnummer: 0495 – 75 55 39.

Buiten onze openingstijden belt u met de Tandartsenpost Eindhoven. Het spoednummer is 040 – 31 11 915

Tussen 22:00 uur en 08:00 uur is de Tandartsenpost Eindhoven uitsluitend bereikbaar voor acute spoedgevallen, zoals ondraaglijke pijn, trauma of nabloedingen.

Tandartsenpost Eindhoven
Aalsterweg 108
5615 CJ Eindhoven
Telnr 040-3111915
www.tandartsenposteindhoven.nl